Forfatter Emne: Deprimeret kanin  (Læst 1468 gange)

simone9465

• Gulerods gnasker
  • *
Deprimeret kanin
« Dato: Juli 29, 2014, 07:42:13 pm »
Hej alle sammen :-)
Min kanin blev her den anden dag parret med min hankanin ved et uheld.  De har hver deres ude indhegning, og min hunkanin fik gravet sig ud og ind til min han. Hvor hun har var i nogle timer.
Lige siden har hunkaninen virket meget "deprimeret". Hun spiser næsten ingenting, lige meget hvad jeg tilbyder hende. Hun har kun spist og drukket meget lidt siden, og sidder bare og kigger ud af buret. Jeg har prøvet at lukke hende ind i en af vores bokse, men her sidder hun også bare og kigger.
Hun har ingen synlige rifter eller noget efter at have været inde ved min hankanin og man kan også sagtens løfte hende uden problemer, uden at hun siger noget, så det virker ikke til at hun har ondt.
Er det normalt efter parring, at kaninen kan virke lidt depri? Da jeg er lidt bekymret, da hun normalt er en meget madglad kanin..

Camilla

• Kælekanin
  • **
Sv: Deprimeret kanin
« Svar #1 Dato: Juli 29, 2014, 09:44:29 pm »
Hvor gammel er din hunkanin?

Jeg har nemlig lige hørt en lignende historie, hvor en meget ung hunkanin (ca. 4 mÃ¥neder) ved et uheld blev parret af familiens fuldvoksne hankanin. Hun reagerede fuldstændig, som du beskriver og ville hverken spise eller drikke særlig meget i længere tid. Hun var til sidst ret hÃ¥rdt medtaget bÃ¥de fysisk (fordi hun ikke spiste) og psykisk/humørmæssigt - og endte med at føde en dødfødt unge. Efter fødslen fortsatte hun med at være helt ved siden af sig selv, og det krævede intensiv pleje og kærlig opmærksomhed i lang tid, før hun blev sit gamle jeg igen. Men det lykkedes, og hun kom pÃ¥ mærkerne igen, hvorefter  hun gravede sig ind til hannen igen  :-\

Jeg aner ikke, om det med alderen kan have noget at sige, det var bare en tanke.
Hilsen Camilla,
mor til Frans & My, Josefine & Ferdinand, samt Robin, Sille & Beate
delemor til Simba, Nicoline, Percy, Rosa, Stampe, Bella, Thorin og Charlotte,
madmor til Gordon, Bimmer, Alfred, Jill, Guldlok, Pjuske, MiniBimmer, Pusling, Multe, Mynte, Leonora, Simbaline og Amalie.

simone9465

• Gulerods gnasker
  • *
« Svar #2 Dato: Juli 30, 2014, 11:03:07 am »
Altså hun er 3 år gammel så det er ikke fordi hun er så ung.

Bunster

• Diktatorkanin
  • Overkanin
  • Et hjem uden kaniner er ikke et hjem
    • Stuekaniner - og havekaniner
« Svar #3 Dato: Juli 31, 2014, 11:32:50 am »
NÃ¥r en kanin reagerer sÃ¥dan, bør den komme forbi en kaninkyndig dyrlæge. Hvis du skriver bare sÃ¥dan cirka, hvor du bor, kan vi mÃ¥ske hjælpe dig med et navn.  :)
Insistér altid på at få smertestillende med hjem efter operation og ved sygdom eller skader, hvor en kat ville modtage smertelindring!

Hurtigere heling, dæmpet hævelse, fremmelse af appetitten og øget livsmod.

Lad tvivlen komme kaninen til gode!

www.stuekaniner.dk