Forfatter Emne: Så kom der unger ♥  (Lst 1273 gange)

Eli

• Gulerods gnasker
  • *
  • Indlg: 13
Så kom der unger ♥
« Dato: August 28, 2014, 09:11:19 pm »
Så skete det :)

Efter at have været til sommerfest i datterens børnehave kommer jeg hjem til et virvar af afplukket pels og en noget tyndere kanin med blod på bagbenet.
Da kassen med reden i ikke er så nem at komme ind i, ved jeg ikke hvor mange hun har fået. Nussede hende godt og grundigt, kørte hænderne igennem hendes hø og mærkede forsigtigt nede i reden. Kunne mærke en varm lille unge og hørte efterfølgende nogle små grynt derindefra.  :jump Der er i den grad liv!!!!
Nu har jeg givet hende ro og venter til i morgen med at undersøge hvor mange der er.

Min tanke er lidt at jeg jo bliver nødt til at tage et nærmere kig, og bliver nødt til at se om alle er i live, men hvor meget må jeg forstyrre??

Hilsen en lidt rystende nybagt "mormor" :)

Henriette

• Diktatorkanin
  • Overkanin
  • Indlg: 3986
  • Stampe
Sv: Så kom der unger ♥
« Svar #1 Dato: August 28, 2014, 11:25:04 pm »
Du må ikke rode for meget, men du har ret i, at der skal tjekkes dagligt for liv - en død unge vil blive kold og tage varmen fra de andre.
Afled hende med foder så hun ikke opdager at du piller i reden - kig ned - tjek, dæk til igen og lad det være ved det - en gang dagligt.
Først når ungerne selv kommer ud af reden (10-14 dage gamle) kan man begynde at tage op og ud og nusse og tage billeder  :)
Mange hilsener fra Henriette - Mickey, Dutten, Hassel, Miyagi, Ingrid, Emma og Gustav.
Kæle/stuekanin-ejer siden 1983, dyrlæge siden 2009.

Eli

• Gulerods gnasker
  • *
  • Indlg: 13
« Svar #2 Dato: August 28, 2014, 11:30:54 pm »
Mange tak :)

Har lige fået lov at kigge ind.. Med hjælp fra en mindre afledningsmanøvre af en lækker peberfrugt ;)

Der er fire velskabte livlige små kaniner i hendes rede (så vidt jeg kunne se)..
 :bunny

Therese

• Overkanin
  • Indlg: 930
  • R.I.P. Ahsja
« Svar #3 Dato: August 29, 2014, 09:17:32 am »
TILLYKKE med babyerne - det bliver spændende at se billeder senere  :P
Therese - slave hos Choko, Zita, Hannibal, Wilma, Bambi, Stampe og Ludwig.