Forfatter Emne: Snegle i bur  (Læst 1284 gange)

sarahR

• Gulerods gnasker
  • *
  • kaninerne Lina og Tulle fra d. 19.November 2013
Snegle i bur
« Dato: Juli 29, 2015, 08:56:10 pm »
Ad! Har begge kaniner stående ude, og de små bæster til skov/dræbersnegle kommer bare ind hele tiden. De er i madskoler, på væggen, på taget, i høet, på drikkelsens og idag fandt jeg en siddende i Tulles pels ( som er lidt langhåret) Aaaaaaad!!!! Hvad gør jeg ved dem? Og kan det være farligt ?

Malerinden

• Overkanin
Sv: Snegle i bur
« Svar #1 Dato: Juli 30, 2015, 10:04:04 pm »
Øv :-( har du mulighed for at lave sådan en ring af vollierenet omkring buret? Det tror jeg ikke de kan kravle over. Hvis du lægger det sammen kan de nok heller ikke komme igennem.
Ad det er virkelig surt :-(
Men læg ikke gift. Det slår alle andre dyr ihjel også. Katte hunde pindsvin og fugle :-/
Hilsen Lilleskid, William, Pippi, Charlie, Lilleskid, Nimsen og Tina :)

Bunster

• Diktatorkanin
  • Overkanin
  • Et hjem uden kaniner er ikke et hjem
    • Stuekaniner - og havekaniner
« Svar #2 Dato: Juli 30, 2015, 10:20:08 pm »
Jeg har læst, at kaffegrums kan virke godt at sprede omkring fx et bur. Det er dog ikke noget, jeg har prøvet. Lyder virkelig ækelt med de snegle! De kan godt være smittebærere, mener det er E. Coli.
Insistér altid på at få smertestillende med hjem efter operation og ved sygdom eller skader, hvor en kat ville modtage smertelindring!

Hurtigere heling, dæmpet hævelse, fremmelse af appetitten og øget livsmod.

Lad tvivlen komme kaninen til gode!

www.stuekaniner.dk

Henriette

• Diktatorkanin
  • Overkanin
  • Stampe
« Svar #3 Dato: Juli 30, 2015, 10:33:25 pm »
Jeg læste et sted at man kan stille en lav skÃ¥l med øl, det skulle tiltrække dem og de drukner i øllet  :shut up

Og så kan det hjælpe at rydde for de ting der kan ryddes, så der ikke er fugtige steder de kan gemme sig i løbet af dagen og så komme frem om aftenen.
Mange hilsener fra Henriette - Mickey, Dutten, Hassel, Miyagi, Ingrid, Emma og Gustav.
Kæle/stuekanin-ejer siden 1983, dyrlæge siden 2009.