Forfatter Emne: Toilet træning  (Lst 560 gange)

meyer

• Gulerods gnasker
  • *
  • Indlg: 1
Toilet træning
« Dato: November 29, 2016, 11:35:01 pm »
Hejsa.

Vi hentede en lille Hermelin dreng for 9 dage siden. Han er nu 8 uger og nogle dage gammel.

Helt fra starten, var han egentlig meget god til at bruge toiletbakken. I hvert fald til at tisse i, prutterne endte lidt rundt omkring, men også hovedsageligt i bakken.

Men nu virker han bare rundforvirret.
De sidste par dage har han både tisset og pruttet forskellige steder i buret.

Han begyndte at hoppe ud af buret for 2 dage siden og har i dag både tisset på det håndklæde der ligger udenfor buret (Han glider på gulvet). Og på den dyne vi sad med i sofaen, han lærte nemlig også lige sig selv at hoppe op i sofaen, så det gjorde han lige for første gang. Og det må han godt, jeg syntes bare ikke det er fedt hvis han ikke kan holde sit tis i sin toiletbakke. Gulvet er nemt at gøre rent, men frygter sofaen bliver et tisse sted hvis han først kommer i gang :(

Vi lavede en ændring for 2 dage siden, vi drejede hans bur 45 grader da det ikke fungerede sådan som det stod. Tidligere i dag flyttede jeg toiletbakken til et andet hjørne, da han nærmest ikke virkede til at tisse i din mere. Det så ud som om det hjalp, indtil dyneuheldet :( For 2 dage siden var så også der han begyndte at hoppe ud af buret.

Han har savsmuld i sin bakke og i resten af buret, og hø ovenpå. Og hø hæk ved toiletbakken.

Så har i nogen gode råd?

Henriette

• Diktatorkanin
  • Overkanin
  • Indlg: 3986
  • Stampe
Sv: Toilet træning
« Svar #1 Dato: December 01, 2016, 01:01:03 am »
Har du andre kaniner eller har haft?
Tænker på om der kan dufte af andre kaniner der hvor han er?

Det er meget normalt at de har trang til at "pisse territorie" af, men giver dig ret i at det er ret træls!!

Det med at tisse på dynen er vist noget selv den renligste kanin ville falde for fristelsen til... Så det gælder om at gemme dynen væk.

Hvis der er bestemte steder han tisser så sæt extra bakker dér.
Mine er glade for hø i bakken - så kan man æde og skide på samme tid ;-)

Og så skal du tænke på at han kan være ved at blive kønsmoden og det vil gøre at han bliver urenlig.
Det kan afhjælpes med kastration.
Mange hilsener fra Henriette - Mickey, Dutten, Hassel, Miyagi, Ingrid, Emma og Gustav.
Kæle/stuekanin-ejer siden 1983, dyrlæge siden 2009.