kaninforum.dk
September 08, 2010, 02:20:21 *
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Nyheder: Der er kommet en ny kalender I kan bruge til at poste begivenheder i.

Hjem   Hjælp Søg Kalender Log på Registrer  
Sider: [1]   Gå ned
  Print  
Ophavsmand Emne: låse tråden i mindesiden  (Læst 795 gange)
Ninkamus
Kaninhopper
Beskeder: 214

Kalle Kanin

Vis profil WWW
« på: Januar 19, 2010, 07:41:54 »

Nu kan jeg se at der er nogen der er kommet til at skrive i en gammel tråd i mindetråden og det må man ikke og derfor har vedkomne fået en anmærkning. Dette går åbenbart vedkommene meget på.

Det kan jo ske for alle at man ikke lige får læst datoer - og hvad er en gammel tråd, en uge, 2 uger 2 år.. og er det efter tråden er skrevet eller efter sidste besked i tråden er skrevet??

Som jeg ved det gøres andre stedder på nettet - kan man så ikke bare låse trådene som man gør i salg mf, så er man fri for alle de tvivls spørgsmål  Grin
Logget

Lotte Svendsen
Ninkamus.dk
Kanin-mormor
Udstillingskanin
Beskeder: 269

Vis profil
« Svar #1 på: Januar 19, 2010, 09:00:51 »

Jo, det kan man og det gør vi også nu Wink
Trådene vil fremover blive låst efter en passende tid, når nye indlæg "tynder ud".
Logget

Kaninhilsner fra Annette
Kaniner, kaniner, kaniner overalt i haven;-)
Men det er nu rigtigt hyggeligt!
PI
Diktatorkanin
Overkanin
Beskeder: 4499

Vis profil WWW
« Svar #2 på: Januar 20, 2010, 10:58:19 »

Det er nu sådan set almindelig god net-skik at man på foras lige stikker en finger i jorden og checker hvornår en tråd sidst har været aktiv. Dvs. hvornår er sidste indlæg skrevet.
Der kan være tråde som kan være aktuelle at tage op igen efter selv lang tid. Almindeligvis er det dog fuldstændig ligemeget feks. at ønske nogen tillykke med de nye unger halve år efter at de er født. Jeg vil ikke sidde og lukke alle tråde der er så og så gamle, det er helt tilladt for brugerne selv at være lidt opmærksomme og tænke selv. At der sker fejl, ja det ved vi godt og det er heller ikke sådan at alt skal være perfekt. Normalt ignoreres det når gamle tråde bliver besvaret.

Vi vil ikke sætte tidsbegrænsninger på som sådan får hvornår det er for sent at skrive i en mindetråd. Nogle kaniner er der skrevet færdigt om på under en uge, andre tager det længere tid med. Og selvfølgelig skal der være plads til at man får gjort det færdigt.
Men, det kan godt være sårende hvis en tråd har ligget stille i lang tid og så bliver genoptaget. Skal man lige mindes om at man mistede lige den kanin sidste sommer? Nogle er ligeglade andre kan godt blive meget kede af det igen.
Mindeordene er en måde at få afsluttet tingene på og svarene kan godt være en god trøst, men lidt hensyn og omtanke skader ikke. -Især når det hele ligesom er gået lidt i sig selv.

mvh PI, Co.admin.
Logget

Pernille, Administrator
Ninkamus
Kaninhopper

Kalle Kanin

Vis profil WWW
« Svar #3 på: Januar 20, 2010, 11:13:36 »

Det er nu sådan set almindelig god net-skik at man på foras lige stikker en finger i jorden og checker hvornår en tråd sidst har været aktiv. Dvs. hvornår er sidste indlæg skrevet.
Der kan være tråde som kan være aktuelle at tage op igen efter selv lang tid. Almindeligvis er det dog fuldstændig ligemeget feks. at ønske nogen tillykke med de nye unger halve år efter at de er født. Jeg vil ikke sidde og lukke alle tråde der er så og så gamle, det er helt tilladt for brugerne selv at være lidt opmærksomme og tænke selv. At der sker fejl, ja det ved vi godt og det er heller ikke sådan at alt skal være perfekt. Normalt ignoreres det når gamle tråde bliver besvaret.

Vi vil ikke sætte tidsbegrænsninger på som sådan får hvornår det er for sent at skrive i en mindetråd. Nogle kaniner er der skrevet færdigt om på under en uge, andre tager det længere tid med. Og selvfølgelig skal der være plads til at man får gjort det færdigt.
Men, det kan godt være sårende hvis en tråd har ligget stille i lang tid og så bliver genoptaget. Skal man lige mindes om at man mistede lige den kanin sidste sommer? Nogle er ligeglade andre kan godt blive meget kede af det igen.
Mindeordene er en måde at få afsluttet tingene på og svarene kan godt være en god trøst, men lidt hensyn og omtanke skader ikke. -Især når det hele ligesom er gået lidt i sig selv.

mvh PI, Co.admin.

Self skal der ikke rives op i tråde der er flere år gamle - men hvor går grænsen, hva med 2 uger efter en måned ??

Nu er det sådan at designet på dette foras ikke er specielt userbility, f.eks har jeg måtte lede længe før jeg fandt ud af hvor datoen overhovedet var, og jeg er ikke IT dum - har en uddannelse som multimediedesigner.

Så en "alm" bruger derude der måske ikke har været på en måned og hvor tråden bare står som ikke læst tænker måske slet ikke over datoen...
Tænker også sådan noget som gamle salgs tråde om de ikke kan slettes mv. - personligt syntes jeg det er lidt træls at se der er "nye" emner i salgstråden og så er det bare fordi 3 tråde er låst - SNYDT, hvorfor ikke bare slette dem ??

Ved at man på sådan et forum kan sætte funktioner på under hver "emne" - dvs i mindestråden kan man sætte den til at efter 2 mdr når det sidste indlæg er skrevet så kan man sætte den til at låse automatisk  Wink

Det samme kan man med salgstråde der bliver for gamle og ikke opdateret de kan automatisk slettes - det giver mindre arbejde for admin.
Logget

Lotte Svendsen
Ninkamus.dk
PI
Diktatorkanin
Overkanin

Vis profil WWW
« Svar #4 på: Januar 20, 2010, 11:44:56 »

Vi kan meget hurtigt blive enige om at denne fora-software har nogle ting som lader os noget tilbage at ønske os.

Jeg drømmer bla om at brugerne fik mulighed for feks. at abonnere på de fora de gerne vil følge med i og fravælge dem de ikke gider høre noget om. Det kan man ikke så derfor har vi fortsat ikke et slagte-fora. Det er en af de ting jeg synes folk skal have mulighed for at vælge fra hvis de vil.

Og nej, der er heller ikke nogen måde at auto-låse indlæg på. Der må vi forstat bede brugerne om at være lidt vågne.

Der er også virkelig nogle administrative ting jeg savner. Der er nogle ting som helt mangler og en vigtig ting som slet ikke fungerer som den skal... SUK

Vi har et par frivillige moderatorer som prøver at få lukket mindetrådene når de går i stå af sig selv. Så burde problemet være løst.

mvh PI, Co.admin.
Logget

Pernille, Administrator
Ninkamus
Kaninhopper

Kalle Kanin

Vis profil WWW
« Svar #5 på: Januar 21, 2010, 01:05:05 »

Oki - det er da træls at der ikke er de funktioner her Sad

Det virker lidt underligt, må jeg vide hvor i har forummet fra?? for det virker i opbygning som et ganske almindeligt php-styret forum.
Er det et free-forums i har fået knyttet til jeres egen webadresse eller ??

Ja nu går der lige nørd i mig og tænker det kan da ikke passe  Grin
Logget

Lotte Svendsen
Ninkamus.dk
Emilie1994
Overkanin
Beskeder: 835

Vis profil WWW
« Svar #6 på: Januar 22, 2010, 12:51:02 »

Hvad mener I med at få en anmærkning?  Smiley
Logget

Mvh. Emilie
www.bricksite.com/stald-mikaya
Mit lille hyggeligt opdræt af kaniner til hop og kæl Wink
Ninkamus
Kaninhopper

Kalle Kanin

Vis profil WWW
« Svar #7 på: Januar 22, 2010, 09:43:32 »

Hvad mener I med at få en anmærkning?  Smiley

Se her: http://kaninforum.dk/index.php?topic=8912.0
Logget

Lotte Svendsen
Ninkamus.dk
PI
Diktatorkanin
Overkanin

Vis profil WWW
« Svar #8 på: Januar 22, 2010, 10:22:58 »

Det sker at enten jeg eller en moderator sender en PB til et medlem og bedre om at vedkommende gør et eller andet anderledes næste gang. Det er normalt ikke store ting. Det kan være at nogen har lidt vel meget hang til at skrive enten overskrifter eller hele tekststykker med store bogstaver, en der ikke har nogen info om sig selv overhovedet på profilen osv.
De skal tages alvorligt, men er ikke ment som andet end en henstilling. Som regel er det for at alles færden på siden bliver til at holde ud.

mvh PI Co.admin
Logget

Pernille, Administrator
Sider: [1]   Gå op
  Print  

Hop til: