Folk har taget en række tilgange forsøger at gøre deres egen reklame spænder fra fjollet alle måde at fornærme. Disse mennesker vælger der tilgang af forskellige årsager. Nogle var uvidende om reklame og markedsføring mens andre handlede om urigtige oplysninger – som regel i form af klichéer som “sex sælger.” Hvis du er i tvivl, jeg kan forsikre dem, medmindre din virksomhed er i Nevada, sex sælge ikke. Hvis du vil håndtere din egen reklame, er her et par ting at undgå:
Billeder, der ikke har noget at gøre med dit produkt eller din service – hvis din virksomhed er i tæppe rengøring virksomhed er der ingen grund til at have et billede af en baby. Ingen igangværende hen til sige “hvad en sød baby, jeg tror, jeg ønsker dette selskab til at rense min tæpper.” Det samme gælder for billeder af sexede mennesker (mandlig eller kvindelig) i provokerende udgør og lidt tøj.
Teatralsk overskrifter – jeg faktisk så en annonce med en overskrift, der sagde “Vi kan være stand til at give en større annonce, hvis du vil købe noget fra os.” Ja, dette vil sandsynligvis få nogens opmærksomhed, men du ønsker at blive husket som det selskab, der har finansielle problemer?
Ulæselige skrifttyper – de fleste mennesker vil ikke tage sig tid til at dechifrere din annonce, når det er skrevet i pensel skrift, i hvilket tilfælde, selv den mest overbevisende kopi er gjort ubrugelige. Du ønsker at bruge enkle, rene skrifttyper til overskrifter og kroppen kopi. Gem de kunstneriske skrifttyper til accenter og ting af denne art.